Business

Resepi Coklat Rice Bubble In Jar Paling Mudah

Resepi Coklat Rice Bubble In Jar Paling Mudah - Hallo sahabat Chord Gitar Indonesia, Pada sharing Kunci gitar kali ini yang berjudul Resepi Coklat Rice Bubble In Jar Paling Mudah, saya telah menyediakan lirik lagu lengkap dengan kord gitarnya dari awal lagi sampai akhir lagu. mudah-mudahan isi postingan kunci gitar yang saya tulis ini dapat anda pahami. okelah, ini dia chord gitarnya.

Penyanyi : Resepi Coklat Rice Bubble In Jar Paling Mudah
Judul lagu : Resepi Coklat Rice Bubble In Jar Paling Mudah

lihat juga


Resepi Coklat Rice Bubble In Jar Paling Mudah

Bila anda suka coklat maka wajib membaca resipi coklat rice bubble in jar yang akan saya kongsikan ini. seperti yang kita tahu bersama coklat sangat digemari oleh banyak orang kerana rasanya yang manis dan sangat gebu di lidah. seperti Chocolate Rice Bubble yang akan saya kongsikan ini memiliki rasa yang crishpy dan rasa coklat yang asli.

makanan ini bermacam yang memberi nama dan yang paling penting selain rasanya yang crispy juga tidak mudah lemau.

Resepi Coklat Rice Bubble In Jar

Resepi Coklat Rice Bubble In Jar

biasanya coklat rice bubble ini sangat disukai oleh anak-anak. memang tidak hairanlah jika anak-anak suka dengan coklat. tetapi, bila anak anda sering memakan coklat sebaiknya di kurangkan kerana boleh membuat masalah gigi.

coklat rice bubble ini juga kurang tepat untuk anda yang sedang dalam program diet kerana mengandung banyak gula dan lemak. okay, jom kita layan resepi dibawah.

Bahan-Bahan

  • 2 cup bubble rice
  • 1 cup butter atau minyak masak
  • 200 gm coklat compaund
  • air panas untuk mencairkan coklat
  • jar atau balang kaca

Cara Membuat Coklat Rice Bubble in Jar

1. potong coklat menjadi beberapa bahagian potongan kecil kemudian masukan coklat yang sudah dipotong tadi kedalam satu bekas.

2. cairkan coklat tadi dengan dicampur air panas menggunakan kaedah Double Boiler. kemudian masukan Butter dan kacau. kemudian sejukan coklat kurang lebih selama 20 minit.

3. akhir sekali, masukan Bubble Rice kedalam jar atau balang kaca dan sudukan coklat yang sudah sejuk tadi kedalam jar. tutup jar dan kemas.

Nota :
bila tak menggunakan butter pun tak ape dan coklat compaund digunakan sebab sifatnya yang mudah untuk dicairkan.

okay, sangat mudah kan resepi coklat rice bubble in jar yang saya share ini dan sampai jumpa diresepi berikutnya ya.
Resepi Coklat Rice Bubble In Jar Paling Mudah Resepi Coklat Rice Bubble In Jar Paling Mudah Reviewed by dR Petua on 19:34 Rating: 5

No comments:

Sponsor

Powered by Blogger.