Business

3 Resepi Topping Coklat Ganache Mudah

3 Resepi Topping Coklat Ganache Mudah - Hallo sahabat Chord Gitar Indonesia, Pada sharing Kunci gitar kali ini yang berjudul 3 Resepi Topping Coklat Ganache Mudah, saya telah menyediakan lirik lagu lengkap dengan kord gitarnya dari awal lagi sampai akhir lagu. mudah-mudahan isi postingan kunci gitar yang saya tulis ini dapat anda pahami. okelah, ini dia chord gitarnya.

Penyanyi : 3 Resepi Topping Coklat Ganache Mudah
Judul lagu : 3 Resepi Topping Coklat Ganache Mudah

lihat juga


3 Resepi Topping Coklat Ganache Mudah

hello bunda, apa kabar anda? hari ini saya ingin kongsikan resepi topping coklat ganache mudah dan sedap. adakah anda tahu mengenai coklat ganache? ganache adalah krim coklat halus lembut dan berkrim. dianya mengandungi banyak sekali lemak dan bahan utamanya ialah lemak, air, gula, dan coklat.

Ganache berasal dari perkataan Perancis yang bermaksud 'cusion'. Ganache ada pelbagai fungsi seperti penambah perasa kepada puding atau kek, untuk hiasan dan menyalut kek.

ganache memiliki kemampuan untuk menyerap aroma atau bau dan tekstur dari ganache sangat penting untuk menentukan persepsi rasa dan bila anda hendak menyimpan ganache sebaiknya hindarkan dari makanan yang kuat baunya.
Resepi Topping Coklat Ganache

Resepi Topping Coklat Ganache 


coklat ganache sangat mudah disediakan dan sering digunakan untuk hiasan kek atau topping. seperti resepi yang saya share ini juga menggunakan coklat ganache sebagai topping. sebenarnya resepi ini boleh kita jumpai dalam buku resepi atau carian google kerana sudah banyak yang share.

tapi saya akan menulis beberapa resepi topping ganache yang boleh anda ikuti sesuai selera, jom kita tengok resepi dibawah.

#Resepi 1

Bahan-Bahan

  • 100 gm coklat masakan 
  • 3 sudu besar air panas
  • 1 sudu besar pekat manis
Cara-Cara

double boiler semua bahan diatas hingga sebati dan cair


#Resepi 2

Bahan-Bahan

  • 1/2 cawan susu pekat manis
  • 1 sb minyak
  • 1/2 serbuk koko

Cara-Cara

masukan susu pekat manis bersama serbuk koko ke dalam periuk. kemudian gaul hingga sebati dan masak pada api kecil. selepas tu masukan minyak. gaul rata dan matikan api.

#Resepi 3

Bahan-Bahan

  • 2 cawan non diary whip cream
  • 1/8 cawan golden syrup
  • 500 gm coklat masakan
Cara-Cara

masukan whip cream ke dalam periuk kemudian didihkan. bila sudah mendidih masukan coklat dan kacau hingga rata. kemudian tambahkan golden syrup dan kacau sebati.

Akhir Kata......
Resepi Topping Coklat Ganache

ganache boleh disimpan didalam freezer dan boleh tahan selama sebula bila dibekukan dan bila hendak meggunakanya cairkan menggunakan teknik kukusan. resepi topping coklat ganache pelbagai cara orang membuatnya dan boleh disesuaikan dengan selera anda.
3 Resepi Topping Coklat Ganache Mudah 3 Resepi Topping Coklat Ganache Mudah Reviewed by dR Petua on 18:07 Rating: 5

No comments:

Sponsor

Powered by Blogger.