Business

Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah

Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah - Hallo sahabat Chord Gitar Indonesia, Pada sharing Kunci gitar kali ini yang berjudul Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah, saya telah menyediakan lirik lagu lengkap dengan kord gitarnya dari awal lagi sampai akhir lagu. mudah-mudahan isi postingan kunci gitar yang saya tulis ini dapat anda pahami. okelah, ini dia chord gitarnya.

Penyanyi : Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah
Judul lagu : Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah

lihat juga


Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah

Jumpa lagi di blogopsi.com blog yang sederhana ini. hari ini saya ingin kongsikan resepi biskut oat Crunchy yang sangat sedap. biskut ini sangat sesuai bila disediakan ketika hari raya. saya mendapat resipi ini dari rakan blogger tapi saya lupa blog dia, jadi saya minta maaf ya.

Artikel Berkaitan:



anak-anak sangat suka dengan kuih ini dan setiap hari raya tiba pasti meminta saya untuk menyediakan. resepi ini yang akan saya share ini sangat mudah dan sangat sesuai untuk kudapan di rumah.
Resepi Biskut Oat Crunchy

Resepi Biskut Oat Crunchy

jom langsung saja kita layan resepi dibawah.

Bahan A

  • 200 gm gula perang
  • 250 gm butter
  • 2 biji telur
  • 220 gm gula pasir
  • 1 tsp vanilla
Bahan B
  • 250 gm tepung red rose
  • 1 sudu kecil serbuk penaik
  • 1 sudu kecil soda bikarbonat
  • 1 sudu kecil garam halus
Bahan C
  • 100 gm chocolate masakan - dicincang kasar
  • 200 gm oatmeal
  • 50 gm walnuts - dibakar
  • 200 gm chocolate chips
  • 100 gm almond nibs - dibakar
Cara Buat Biskut Oat

1. pada bahan A, pukul gula pasir, gula perang dan butter hingga kembang. kemudian masukan vanilla bersama telur satu persatu. selepas tu putar hingga rata.

2. pada bahan B, sediakan bekas atau mangkuk kemudian satukan dengan bahan C dan gaul hingga rata. jika sudah rata campurkan dengan bahan A dan gaul hingga menjadi doh.

3. siapkan loyang pembakar yang sudah digris kemudian sudukan doh tadi ke dalam loyang dan bakar pada oven bersuhu 160'C selama lebih kurang 20 minit.

4. akhir sekali, bila warna dah nampak cantik boleh diangkat dan sejukan terlebih dahulu sebelum disimpan di bekas kedap udara.

Nota:
resepi biskut oat crunchy yang saya share ini mungkin agak manis anda boleh kurangkan gula mengikut citarasa dan sampai jumpa di resepi sedap seterusnya.
Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah Reviewed by dR Petua on 19:15 Rating: 5

No comments:

Sponsor

Powered by Blogger.