Business

Resepi Biskut CORNFLAKES Madu Mudah dan Sedap

Resepi Biskut CORNFLAKES Madu Mudah dan Sedap - Hallo sahabat Chord Gitar Indonesia, Pada sharing Kunci gitar kali ini yang berjudul Resepi Biskut CORNFLAKES Madu Mudah dan Sedap, saya telah menyediakan lirik lagu lengkap dengan kord gitarnya dari awal lagi sampai akhir lagu. mudah-mudahan isi postingan kunci gitar yang saya tulis ini dapat anda pahami. okelah, ini dia chord gitarnya.

Penyanyi : Resepi Biskut CORNFLAKES Madu Mudah dan Sedap
Judul lagu : Resepi Biskut CORNFLAKES Madu Mudah dan Sedap

lihat juga


Resepi Biskut CORNFLAKES Madu Mudah dan Sedap

Salam, hari ini saya ingin kongsikan kuih raya yang paling mudah dan menjadi kegemaran anak-anak yaitu resepi biskut cornflakes madu mudah dan sedap. mengapa dinamakan Biskut Cornflakes sebab ianya menggunakan madu dan cornflakes sebagai bahan asas.

anak-anak memang suka kuih ini berbeza dengan saya yang tidak berapa gemar biskut jenis ini. tidak lama lagi hari raya tiba dan anak-anak pasti meminta saya untuk menyediakan biskuit ini dan jika Anda memiliki anak tidak ada salahnya untuk menyediakan biskuit ini ketika hari raya nanti.
Resepi Biskut CORNFLAKES Madu

Resepi Biskut Cornflakes Madu

resepi ini sangat mudah dan sangat sesuai sebagai makanan kudapan dirumah dan jom kita layan resepi yang menjadi favorit anak-anak ini.

Artikel Berkaitan:


Bahan A

  • 1 cawan madu
  • 125 gm butter
  • 1/2 cawan brown sugar
Bahan B
  • 1 cawan kismis
  • 1 kotak cornflakes Nestle 500 gm
  • 1 cawan badam cincang panggang/ gajus
Bahan Hiasan
  • ceri merah dan ceri hijau di potong kecil
  • mangkuk kertas kecil
Cara Buat Biskut Cornflakes Madu
Resepi Biskut CORNFLAKES Madu

1. siapkan kuali dan panaskan semua bahan A hingga butter cair. bila butter sudah benar-benar cair masukan semua Bahan B dan gaul hingga rata.

2. siapkan mangkuk kertas kecil dan sudukan adunan ke dalam mangkuk kertas kecil tadi. kemudian hiaskan dengan irisan ceri hijau dan ceri merah.

3. selepas tu bakar dalam oven bersuhu 170'C selama lebih kurang 10 minit atau sampai masak.

4. akhir sekali, sejukan terlebih dahulu dan disimpan dalam bekas kedap udara.

bagaimana Resepi biskut cornflakes madu ini sangat mudah kan? sampai jumpa di resepi selanjutnya ya dan jangan lupa untuk terus berkunjung ke blogopsi.com kerana saya akan menulis resepi sedap lebih banyak lagi.
Resepi Biskut CORNFLAKES Madu Mudah dan Sedap Resepi Biskut CORNFLAKES Madu Mudah dan Sedap Reviewed by dR Petua on 19:58 Rating: 5

No comments:

Sponsor

Powered by Blogger.