Business

Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat

Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat - Hallo sahabat Chord Gitar Indonesia, Pada sharing Kunci gitar kali ini yang berjudul Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat, saya telah menyediakan lirik lagu lengkap dengan kord gitarnya dari awal lagi sampai akhir lagu. mudah-mudahan isi postingan kunci gitar yang saya tulis ini dapat anda pahami. okelah, ini dia chord gitarnya.

Penyanyi : Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat
Judul lagu : Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat

lihat juga


Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat

hello, apa khabar. saya harap anda semua sihat agar selalu boleh menyediakan masakan sedap untuk keluarga. okay, hari ini saya ingin kongsikan resepi biskut jejeri roti coklat yang pastinya sedap. bulan puasa sebentar lagi tiba dan biksut jejari coklat sangat sesuai untuk hidangan kuih raya.

sebenarnya, bukan saja masa hari raya malah saya sering membuatnya di hari biasa kerana ianya senang dan tak menjemukan macam biskut raya lainya. masa hari raya memang saat yang sesuai untuk cuba macam-macam resepi.
Resepi Biskut Jejari Roti Coklat

Resepi Biskut Jejari Roti Coklat


sebenarnya, biskut jejari coklat sudah banyak yang share juga kat cik google. memang sedap dan senang sahaja membuat resepi ini dan saya lihat rakan-rakan blogger kebanyakan sudah expert untuk membuat kuih raya.

hari raya tahun lepas saya selalu order biskut jejari coklat ni kerana masa itu saya tak tahu cara membuatnya. biskut ini juga sangat popular di masyarakat Malasyia kerana ramai orang yang order dan repeat order berkali-kali walau selepas hari raya.

mungkin anda ialah salah satu orang yang sering order biskut ini ketika hari raya tiba. tapi, sekarang anda tak perlu lah membuang wang dan lebih baik membuat sendiri di rumah. jom kita layan resepi biskut jejari roti coklat sedap dibawah.

Bahan-Bahan
Resepi Biskut Jejari Coklat


  • 1 pek nestum original
  • 500 gm coklat masakan 
  • 1 pek besar roti high 5
Cara Membuat Biskut Jejari Coklat


1. mula-mula potong bahagian tepi roti menggunakan gunting. kemudian potong panjang-panjang dan kemudian potong dua plak. jadi sekeping roti boleh dapat 14 bahagia potongan.

2. siapkan dulang untuk membakar roti dan roti yang sudah di potong tadi di atur diatas dulang. sesuaikan agar tidak berlapis-lapis sebab hasilnya nanti kurang rangup

3. bakar roti tadi selama lebih kurang 15 minit pada suhu 120'C dan ingat jangan sampai roti berwarna hitam. cukup sampai roti berwarna kuning-kuning gitu.
Resepi Biskut Jejari Roti Coklat

4. okay, sekarang cairkan coklat dengan cara double boiler yaitu masukan coklat dalam mangkuk kemudian masukan ke dalam periuk berisi air mendidih dan rebus coklat sambail mengkacau hingga cair
Resepi Biskut Jejari Roti Coklat

5. bila coklat sudah mencair boleh celupkan roti yang sudah dibakar tadi dan letakan dalam mangkuk berisi nestum dan golek-golekan hingga rata dan biskut jejari coklat siap untuk dihidangkan.

Akhir Kata...

membuat kuih raya sendiri memang sangat menyenangkan kerana boleh menghemat wang dan inilah resepi biksut jejari roti coklat yang saya kongsikan dan sampai jumpa di resepi sedap berikutnya ya.
Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat Reviewed by dR Petua on 00:00 Rating: 5

No comments:

Sponsor

Powered by Blogger.