Business

Resepi Cupcake Coklat Bakar Paling Sedap

Resepi Cupcake Coklat Bakar Paling Sedap - Hallo sahabat Chord Gitar Indonesia, Pada sharing Kunci gitar kali ini yang berjudul Resepi Cupcake Coklat Bakar Paling Sedap, saya telah menyediakan lirik lagu lengkap dengan kord gitarnya dari awal lagi sampai akhir lagu. mudah-mudahan isi postingan kunci gitar yang saya tulis ini dapat anda pahami. okelah, ini dia chord gitarnya.

Penyanyi : Resepi Cupcake Coklat Bakar Paling Sedap
Judul lagu : Resepi Cupcake Coklat Bakar Paling Sedap

lihat juga


Resepi Cupcake Coklat Bakar Paling Sedap

Banyak hidangan coklat yang sangat menarik dan mudah disediakan dan salah satunya adalah resipi kek cupcake coklat bakar yang sedap ini. saya sangat suka hidangan ini sebab rasanya moist sangat.

resepi ini cukup mudah, pakai kacau-kacau jer. satu adunan menghasilkan lebih kurang 30 muffin. dan bila bonda ingin tahan lama boleh disimpan dalam freezer. ianya boleh tahan lebih kurang 3 bulan.
Resepi Cupcake Coklat Bakar

Resepi Cupcake Coklat Bakar


teruskan membaca bila ingin mengetahui lebih lanjut mengenai cupcake coklat, resepi ini boleh jadi penyelamat bila ada tetamu jauh nak datang kerumah atau dibawa sebagai dibawa sebagai bekalan jalan-jalan ke tempat pelancongan pun oke.

Jom kita layan resepi dibawah!

Bahan-Bahan

  • 6 sudu makan minyak zaitun
  • 2 sudu teh ekstrak vanilla
  • 1 1/2 cawan tepung serba guna
  • 1/4 cawan serbuk koko tanpa gula
  • 1 sudu makan cuka putih
  • 1 cawan kopi yang dibancuh atau 1 1/2 serbuk teh ekspreso dicampur dengan 1 cawan air suam
  • 1 cawan gula pasir
  • 1/2 sudu teh garam
  • 1 sudu kecil baking soda
Aising Cupcake
  • 3 sudu besar susu
  • 4 sudu besar mentega
  • 1 1/2 cawan gula serbuk
  • 1 sudu besar ekstrak vanila
  • 1/3 cawan serbuk koko tanpa gula
Cara Penyediaan Cupcake Coklat
Resepi Cupcake Coklat Bakar

#1: panaskan ketuhar pada suhu 180 darjah celcius kemudian sediakan muffin pan dengan pelapis cupcake.

#2: campurkan gula, baking powder, serbuk koko, tepung, dan garam sehingga sebati. kemudian sediakan bekas berlainan dan masukan ekstrak vanila, minyak zaitun, cuka, air serbuk kopi.

#3: tuangkan bahan-bahan basah ke bahan-bahan kering kemudian kacau sehingga sebati dan juga berketul-ketul.

#4: selepas tu pindahkan adunan ke bekas cupcake, kira-kira 2/3 daripada ketinggian wadah cupcake dan masukan ke dalam ketuhar, bakar selama lebih kurang 20 minit. 

#5: periksa memakai garpu dan bila cucukan bersih tiada baki yang tertinggak tandanya dah masak. keluarkan dari ketuhar dan biarkan sejuk selama 4 minit.


Aising Cupcake Coklat

#1: ketika cupcake sedang dibakar, bonda boleh sediakan aising. cairkan mentega gunakan periuk kecil dan keluarkan bila mentega dah cair. kemudian campurkan koko dan pukul sehingga sebati.

#2: masukan 1/3 gula dan setengah susu kemudian kacau dan pukul berterusan. selang-seli campurkan adunan dengan vanila, gula dan susu.

#3: pukul sehingga adunan licin dan sebati. jika adunan terlalu likat tambahkan susu dan vanila. bila adunan terlalu licin tambahkan gula.

#4: pindahkan aising pada cupcake coklat dan sejukan. kemudian hias cupcake coklat sesuka hati bonda.


tujuan dari menambah garam dan kopi adalah untuk memperhebatkan rasa coklat. demikian resepi cupcake coklat bakar dan sampai jumpa di artikel seterusnya.
Resepi Cupcake Coklat Bakar Paling Sedap Resepi Cupcake Coklat Bakar Paling Sedap Reviewed by dR Petua on 17:42 Rating: 5

No comments:

Sponsor

Powered by Blogger.